Duurzame inzetbaarheid - ESF

Om werknemers gezond en vitaal aan het werk te houden, start het kabinet ook dit jaar weer een nieuwe subsidieregeling vanuit het Europees Sociaal Fonds (ESF). Dit meldt staatssecretaris Klijnsma van SZW.

De nieuwe ESF-regeling ‘Duurzame inzetbaarheid regio’s en sectoren’ is bedoeld voor O&O-fondsen, gemeenten en samenwerkingsverbanden tussen werkgevers- en werknemersorganisaties. Zij kunnen de subsidie aanvragen voor plannen waarmee ze aan de duurzame inzetbaarheid van werknemers willen werken. Deze plannen kunnen gericht zijn op beleid en onderzoek, maar bijvoorbeeld ook op voorlichting aan werkgevers.

Subsidiabele kosten bedragen maximaal € 500.000
Het eerste aanvraagtijdvak begint op 19 september 2016 en eindigt op 28 oktober 2016. Voor dit aanvraagtijdvak heeft het kabinet € 12,5 miljoen uit het ESF opzij gelegd. De subsidiabele kosten uit de aanvraag mogen maximaal € 500.000 bedragen (bij een samenwerkingsverband maximaal € 1.500.000). De aanvrager kan over 50% van de kosten subsidie ontvangen. Partijen die geïnteresseerd zijn in de ESF-regeling kunnen sinds kort deze inzien in de Staatscourant (pdf) 1.


Ook subsidiemogelijkheden voor werkgevers
De ESF-regeling is niet de enige in haar soort. Ook de ESF-regeling ‘Duurzame inzetbaarheid bedrijven/instellingen’ richt zich op het op peil houden van de vitaliteit, productiviteit en motivatie van werknemers. Die regeling is bestemd voor werkgevers. Ook zij kunnen waarschijnlijk dit najaar subsidie aanvragen. Begin dit jaar bleek dat de populariteit van de regeling flink is toegenomen.


Bron – Rendement.nl

1 Staatscourant – 24721 - Regeling van de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 2 mei 2016, nr. 2016-0000108894, tot wijziging van de Subsidieregeling ESF 2014–2020 in verband met duurzame inzetbaarheid in regio’s en sectoren en enkele technische wijzigingen

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Contact gegevens

Classen Consultancy BV

Bezoek en postadres:
Van Laerstraat 21
5921 JG Venlo

E-mail info@classenconsultancy.nl
Website www.classenconsultancy.nl

Kamer van Koophandel 72624159

BTW NL 859178043B01

Social Media

Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn

 

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 18:00 uur.

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van Classen Consultancy zijn hier te downloaden.

 

Privacy statement

In het privacystatement van Classen Consultancy is vastgelegd hoe wij, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming, omgaan met de verwerking van persoonsgegevens.