Turbulente week

Afgelopen week hebben we weer een aantal mooie zaken kunnen doen. Classen Consultancy wordt steeds vaker gevonden voor diverse zaken op het gebied van sociale zekerheid en dat zijn we natuurlijk graag.

Nieuwe opdracht:
Ten eerste hebben we weer een mooie opdracht gekregen. Het betreft een casus waarbij er sprake is van een fusie, oprichten nieuwe loonheffingennummers, onverzekerde risico's, administratieve achterstalligheid en WGA eigenrisico dragen. Een mooie casus die een breed speelveld behelst tussen onder andere publieke instellingen, adviseur(s), relatie en verzekeraars. Een dossier die we graag oppakken en ons in vastbijten met het doel een inspanningsresultaat te leveren waar een ieder tevreden mee is.

Samenwerkingsmogelijkheden:
Afgelopen week heb ik gesprekken gevoerd met een partij in Nijmegen die flink aan het weg aan het timmeren zijn op het gebied van sociale zekerheid, verzuim en preventie. Het was een goede klik en we kunnen elkaar de nodige toegevoegde waarde bieden. Goede gronden om een vervolg te plannen en zaken concreet te maken. Classen Consultancy kan hier toegevoegde waarde leveren op het gebied van risicomanagement, assurantie gerelateerde zaken en analytische vaardigheden. Binnenkort meer.

Samenwerken en verbinden:
In het kader van samenwerken en verbinden hebben we een afspraak gehad met een inkooporganisatie. Deze organisatie is verantwoordelijk voor 21 partijen en hadden via een samenwerkingspartner interesse meer te weten over de Werkhervattingskas, de gedifferentieerde premie WHK en private mogelijkheden hieromtrent. Als specialist hebben we hier een toegevoegde waarde kunnen leveren met het resultaat dat we een pilot gaan draaien en bij akkoord met 21 partijen aan de slag kunnen.

VerzuimVizie:
Met VerzuimVizie hebben we concrete plannen tot het benaderen van relaties en hebben we voor volgende week onze eerste concrete afspraak staan bij een relatie. Er zitten meer afspraken in de pijplijn en volgende week gaan we verder bespreken hoe we de inzetbaarheid van personeel binnen Limburg verder op de kaart kunnen zetten. We hebben de ambitie DE speler te worden op het gebied van inzetbaarheid van personeel, preventie, verzuim en arbeidsongeschiktheid. We staan midden in de regio, hebben directere toegevoegde waarde en zijn transparant. Iets wat veel partijen 'boven de rivieren' niet kunnen zeggen. Tevens gaan we binnenkort een aantal informatie sessies organiseren. Hierover snel meer!

Hulpvraag:
Regelmatig word ik door mensen gevraagd om bijstand in verschillende kwesties. Of het nu gaat om ziekte en arbeidsongeschiktheid of geschillen, de weg wordt vaak richting Classen Consultancy gevonden. Deze week hadden we ook weer een casus die het boekje in zou kunnen waarbij een werkgever, onder verkapte constructie, van een medewerker blijkt af te willen. In eerste instantie lijkt het aanbod redelijk maar en betreffende werknemer was in eerste instantie best te spreken over dit aanbod tot vertrek. Maar hoe meer vragen ik stelde, hoe meer de werkelijke gedachte van de werkgever boven kwam drijven. Die is alles behalve redelijk en zelfs op het brutale af. Weer een schandelijk voorbeeld van een werkgever die onze valse voorwendselen van een werknemer af wil. Hier gaan we ons de komende tijd nog in vastbijten en ondersteuning bieden. Want een feit is zeker. De werknemer in kwestie weet niet wat hem aan het lijf is maar de werkgever zelf heeft ook geen idee. Wordt vervolgd.

Samenwerkingsverband:
Tot slot zijn we gisteren een samenwerking overeengekomen met Mens+ die Classen Consultancy als samenwerkingspartner zal aantekenen. In deze samenwerking zal ik toegevoegde leveren op het gebied van WIA gerelateerde zaken. Dit kunnen bezwaarschriften zijn maar ook schadelastbeheersing, WHK ERD analyses, beleidsmatige zaken, proces inrichting omtrent arbeidsongeschiktheid, etc. Ik ben in ieder geval erg blij met deze samenwerking met een partij die flink aan de weg aan het timmeren zijn.

Nieuwsbrief:
Afgelopen week de kracht ontdekt van MailChimp. Deze applicatie zullen we in gaan zetten om nieuwsbrieven te kunnen genereren. De komende week zal de integratie worden afgerond en binnenkort een eerst nieuwsbrief worden afgegeven.

Tot slot hebben we diverse aanpassingen op de website doorgevoerd, een nieuwe mailadres toegevoegd namelijk Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en zijn de nieuwe visitekaartjes binnengekomen.

Fijn weekeinde allemaal!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Contact gegevens

Classen Consultancy BV

Bezoek en postadres:
Van Laerstraat 21
5921 JG Venlo

E-mail info@classenconsultancy.nl
Website www.classenconsultancy.nl

Kamer van Koophandel 72624159

BTW NL 859178043B01

Social Media

Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn

 

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 18:00 uur.

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van Classen Consultancy zijn hier te downloaden.

 

Privacy statement

In het privacystatement van Classen Consultancy is vastgelegd hoe wij, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming, omgaan met de verwerking van persoonsgegevens.